onsdag 22 augusti 2007

Löparknä?


Det är nog bara att inse att jag drabbats av det välkända begreppet inom löpning, Löparknä.
Igår kände jag mig ganska stark när jag sprang milen.
Idag är det inte lika kul.
Trappstegen ner från sovrummet är en pina.

För några veckor sedan köpte jag nya skor, jag tror att det är dessa som är en bidragande faktor. Kanske springer jag lite för ofta för att vara nybörjare (som jag nog faktiskt är).
Det är väl egentligen bara vila som gäller, men jag måste nog stretcha bättre än vad jag gör nu.

På bilden ovan visar Malin Ewerlöf hur man ska stretcha ut den långa muskeln som går från höften ner till knäts utsida.
Jag har testa denna men inte f*n stramar det på utsidan av låret??
Den översta bildens stretchövningar har jag inte testat ännu.


Inga kommentarer: