måndag 13 augusti 2007

Pulsen sjunker!



Efter att sprungit två vändor hem från jobbet förra veckan, så har jag vilat hela helgen.

Vila är kanske inte rätta ordet, i fredags fick jag nya köket, så det har funnits att göra ändå.

Väldigt öm efter allt bärande på tunga kartonger och skruvande i de mest fantastiska positioner, så beslöt jag mig för att ta en lite lättare runda idag.

Värmen var rätt jobbig, men ändå inte så pass att jag inte stod ut och jag kände mig förhållandevis pigg. Pulsen ville dock inte riktigt komma upp i det normala och det kändes inte som jag hade någon riktig fart i benen. Kanske är det sviterna efter de två långa passen förra veckan?

När jag kom hem och lade in rundan på jogg.se såg jag att den trots allt var 6 km och att tiden blivit riktigt bra!

Undrar om det är de två långpassen som gjort att pulsen sjunkit??

Eller är det vilan över helgen som gjort susen?


Sträcka: 6 km

Tid: 0:31:23

Snittpuls: 167!

Maxpuls: 173
Kcal: 468
min/km: 5:13!
p.s. Ursäkta den groteska bilden...

1 kommentar:

Jonas Mattisson sa...

Det är lika bra att anta att det är resultat från träningen så blir man uppmuntrad. Fast ibland är det svårt att se saker så pass optimistisk, jag brukar själv lyckas vara ganska skeptiskt till mig själv och mina resultat till en början tills de verkligen är tbär säkra.