söndag 25 november 2007

Sådärja!

Jovars, det gick ju hyfsat...

Löpband är svårt men jag börjar få till det.
Nästa gång ska jag nog ta det lite lugnare och försöka springa lite längre istället.
Risken är nog stor för skador om jag fortsätter i detta tempo.
Hade det varit i somras så skulle det inte varit några problem, men jag måste tänka på att jag haft ett långt uppehåll och inte kan chocka kroppen på detta vis.
Om jag bara orkar hålla i detta under vintern så kommer kroppen att sakta men säkert vänja sig och tiderna kommer automatiskt krypa neråt...
Sådär! Nu har jag skrivit ner vad jag BORDE tänka!
Förhoppningsvis så följer jag detta nästa gång.

Distans: 4,7 km
Tid: 00:25:57
Snitt: 5,31 min/km
Snittpuls: 178
Maxpuls: 193

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du kommit igång igen =) Kör du endast på löpband nu elelr springer du ute ibland också? Själv hade jag gärna kört på löpband ibland men har dessvärre inte tillgång till något. Finns visserligen ett mindre gym där jag bor men jag har inte råd att betala medlemskap där bara för att komma åt löpbandet.

MoorFlax sa...

Ja denna gång ska jag hålla i!
Jag har sån tur att skolan där jag jobbar bjuder på alla aktiviteter i sporthallen. Så det vore dumt att inte utnyttja den möjligheten. Men visst, det är inte jättekul att springa på löpband.