tisdag 8 juli 2008

Gymet

För att kunna spendera en vecka till med sonen beslöt jag mig för att jobba denna vecka och flytta denna veckas semester till senare.
Jag kan inte påstå att det är roligt. Telefon är tyst, inte ett ljud i hela huset och ventilationen är avstängd. Det är ungefär som att jobba en söndag.
Eftersom jag inte varit på gymet sedan i februari kände jag att det kunde vara läge nu. Vädret var skit och jag tänkte mig en lugn och skön stund på gymet.
Jag var dock inte ensam om att tänka de tankarna. Gymet var knökfullt!

Löpbandet var upptaget och jag ville inte börja med att lyfta en massa vikter, otränad som jag är. Roddmaskinen var naturligtvis ledig(ingen männsika som är så dum att man sätter sig där frivilligt) så jag fick väl ta den då.
Jag kände mig faktiskt ganska stark och jag orkade mer än jag trodde.


Namn: Roddmaskin
Distans: 1,56 km
Tid: 00:06:30
Snitt: 4:10 min/km
Snittpuls: 156
Maxpuls: 168
Kommentarer om träningspasset:

Besökte gymet för första gången sedan i februari. Gick igenom många maskiner och det kändes ganska bra. Blev skönt trött.

Efter rodden var jag rätt trött i armar och rygg men jag fortsatte med någon form av arm-maskin. Fråga mig inte hur den funkar, jag har ingen aning.
Fjollade väl omkring lite bland prylarna och till sist så blev löpbandet ledigt.
Nu var jag ganska trött så jag nöjde mig med en ynka kilometer i ett iofs bra tempo.


Namn:
Löpband
Distans: 1 km
Tid: 00:05:07
Snitt: 5:07 min/km
Snittpuls: 163
Maxpuls: 204
Skor:
Asics GT-2120
Kommentarer om träningspasset:
När jag ändå var på gymet så ville jag ta en liten svängom på löpbandet.

Efter denna vådliga, svettiga och ljudliga runda så var jag plötsligt själv på gymet! Ett fenomen som brukar uppkomma då jag använder löpbandet.
Nu körde jag lite ben i helvetesmaskinen.
Man lägger sig på en brits och så ska man skjuta upp sig själv och diverse vikter. Skitdrygt men bra träning för mina små glasspinnar till ben.
I morse när jag vaknade kände jag värken både i armar, mage och ben.
Då vet man att träningen tagit!

Inga kommentarer: