söndag 29 juli 2007

Vin sprit och öl är bra!


Snart slut på semestern och jag kände att jag borde göra något vettigt av min tid.

I förrgår blev det lite småfestande hos kompisar.

I går var jag bjuden till min kollega för bastu och bad i poolen.

När jag kom dit blev jag genast bjuden på en Whiskey för att därefter få en helt otroligt god förrätt bestående av lax, champinjoner och annat. Därefter blev det bastubad med bad i den 16-gradiga poolen.

I bastun serverades det naturligtvis ett par öl.

När vi löst alla världens bekymmer i bastun så var det dags för huvudrätten.

En draja strax före maten satt inte fel, och gjorde egentligen bara att man belv än mer hungrig.

Janssons och grillat kött är ALDRIG fel!

Med detta serverades det ett mörkt öl som heter Leffe (ett belgiskt öl som antagligen inte uttalas som det låter i svenska öron).

Till efterrätt fick vi vattenmelon. Till denna vattenmelon serverades portvin faktiskt. Jag är absolut inget fan av vin, men denna kombination fungerade klockrent!

Vi kikade väl lite i Whiskeyflaskan ett par gånger till för säkerhets skull.

Dags att sova...
Obs! damerna på bilden var inte med i bastun denna gång (heller)

Inga kommentarer: