fredag 5 december 2008

fredag 5:e dec simning 1 km

Idag var det en sån där dag...
Det började redan i går kväll då sonen ville att jag skulle väcka honom kl. 7 så att det inte skulle bli så stressigt på morgonen.
07.17 vaknade jag efter att ha snoozat för länge.
Jag vet jag är en dålig pappa :-(
Det är dags att börja lägga sig i tid på kvällarna.
Givetvis kom jag försent till jobbet. När kaffet och skitsnacket var avklarat satte vi genast igång att testa bilspelet på sonens dator.
Kan väl tillägga att det är ganska lugnt på jobbet just nu.
Detta fick vi inte hålla på med så länge dock. Förmiddagen gick åt till att förbereda frågor till ett prov.
Nåja... Några tentor och annat tjafs följde och äntligen var det dags att bege sig upp till hallen.
Idag flöt det på riktigt bra och jag kände att gårdagensvila gjorde susen.
Jag hade naturligtvis glömt träningsbyxorna hemma och jag hade inte lust att träna med bar underkropp, så det fick bli simning istället. Det passade mig bra då jag fortfarande har lite träningsvärk i armar och mage.
Jag simmade faktiskt en (1)km idag i ett för mig, bra tempo. Det är det längsta jag någonsin simmat, men jag är osäker på om det är så väldans bra träning egentligen?

Inga kommentarer: