onsdag 3 december 2008

ons 3 dec Dagens I-landsproblem

Idag blev det en stund i gymmet där jag även idag sprang litegrann.
Det blev dock bara en kilometer.
Benen var rejält tunga efter gårdagens spinningpass.
Tid på löpningen var 5,40 min
Därefter hann jag faktiskt med att simma min vanliga femhundring.
Konstigt egentligen hur somliga har så svårt att läsa enkla skyltar?
När jag kom bassängen var det bara en gubbe och en tant som simmade. båda var gott och väl i pensionsåldern.
De simmade på varsin bana sas trots att det finns en skylt där det står att man ska simma i högerfil. På så vis kan slipper man möta någon i samma "fil"
Nåja det funkade ju iaf då jag simmade i mitten och precis fick plats när det var dags för möte.
När nästa gubbe anlände till bassängen så flyttar sig tanten och ska börja simma "som man ska"
Gubben tar inte någon som helst notis om detta och kör sitt race på sin kant. Detta gör att det havererar totalt och det blir totalt kaos i bassängen.
Hur svårt kan det egentligen vara?
Det där med ättestupa kanske inte var så dumt ändå?

Inga kommentarer: