tisdag 16 december 2008

måndagens övningar

Som vanligt när klockan börjar närma sig fyra på eftermiddagen så sitter man på jobbet och funderar om man ska gå upp till hallen eller om man ska åka hem.
På senaste tiden har jag tagit mig i kragen och masat mig upp till gymmet trots en längtan att komma hem till soffan.
Så också igår!
Jag började med roddmaskinen där jag rodde 2km på 4.05. Man blir tamme-17 helt färdig efter de ynka minutrarna!
Efter detta körde jag lite armar, ben, mage och rygg. (Det gjorde ont att bara borsta tänderna i morse) Avslutade med att springa 1km och åka skidor, eller vad man nu gör i den där jäkla prylen, i 1km.
Just ja, det sista jag gjorde var att gå på roddmaskinen och köra 2km igen. Denna gång tog jag det lugnare och tiden blev 4,30
Efter ett sådan gympass var det riktigt skönt att simma den där femhundringen.
Igår var jag riktigt duktig, ska försöka hålla i detta idag också.

Inga kommentarer: