måndag 9 mars 2009

Varför?

Jag kan inte låta bli att fundera varför jag tränar.
Är det för att bli en Arnold med muskler på lillfingrarna till och med?
- nä det är det ju inte

Kanske är det för alla fjortisar som springer på gymmet?
- Knappast! De yngsta brudarna skulle kunna vara min farmor (Nåja...)

Är det för att en frisk kropp innehåller en sund själ?
- Ledsen, tror inte på sånt skit

Men då måste det ju vara för att du inte har nåt annat att göra?
-Nä, jag har att göra ändå


Äh, jag vet inte. Jag kanske inte hittat min grej än. När jag sprang så var jag ju uppfylld av det. Nu när jag inte springer längre så måste jag hitta nåt annat.
I brist på annat så funkar gymmet bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm, ja jag har känt likadant ibland. Man lägger ner så mkt tid och ibland funderar man på vad man kunnat göra istället och varför man gör detta ... Men sen så kommer man på det igen!!