lördag 25 augusti 2007

Hundar i spåret!


Som jag skrev i förra inlägget sprang jag i Kungsör.

Detta var inte helt utan missöden.

Precis när jag var klar med uppvärmningen kommer det en tant med tre hundar, en liten och två lite större varav den ena var en Collie.

Jag fipplade lite med klockan och ställde mig i position så att säga. Trots detta så går människan ut precis före mig och kopplar dessutom lös hundarna!

Detta resulterar i att efter 20 meter så är jag ifatt dem och blir tvungen att springa sick.sack mellan skällande hundar.

Nåja, det gick ju väl den gången.

Eftersom jag sprang tre varv så kom jag ifatt henne på varv två.

Även denna gång var hundarna lösa och jag var väldigt nära att klippa Collien med benet. Hon sa nånting om att de inte var farliga och att de två stora hundarna inte brydde sig.

Jag blängde lite på henne och sprang vidare.

Nu till min fråga: Får man ha hundar lösa?

Är inte ett motionsspår till för motionärer?

Är det verkligen tillåtet med hundar där?


Jag gillar hundar, men jag gillar inte hundar med dumma ägare!
Eller förresten, jag gillar inte alla hundar.
Små skitpåsnöret-hundar har jag ganska svårt för.

1 kommentar:

Jonas Mattisson sa...

Brukar finnas speciella spår för hundar. Vi har det där jag bor. Vet faktiskt inte om man får ha hundar lösa, vissa har ju bra kontroll på dem men andra har inte fullt samma koll.

Vi har själv en hund som sprungit efter bland annat cyklar med mera när vi rastat dem i motionspåren. Nu brukar vi åtmionstone välja hundspåret där de kan springa vilt och fritt.

Har själv nästan sprungit på hundar vid ett antal tillfällen men jag, och hundarna för den delen, har kommit hel skinade ur situationerna.

Har på senare tid försökt välja tid när det inte är så mycket hundar ute.