onsdag 23 april 2008

Första rundan från jobbet i år


Efter den superduperlånga rundan i lördags kändes det ganska bra och en sån liten runda som vägen hem från jobbet är väl ingenting?

Det började väl inget vidare med noll vatten på hela dagen och kaffe och smörgås på eftermiddagen. När jag sagt ajöken till kollegan så begav jag mig av. Ja, jag stack iväg direkt faktiskt, utan att värma upp nämnvärt. Gymnasieskolan ligger alldeles bredvid och jag ville inte stå och fjolla med uppvärmning och sånt.
Ja jag vet.... Det är skitdumt, men det kändes som jag skulle fixa det där ändå.
Korkat korkat....

Efter tre kilometer i alldeles för hög fart gjorde det rejält ont i vaderna. Eller vänta! Vaderna är väl det som sitter på baksidan? Jag hade ont i det som sitter på framsidan och lite till höger uppifrån sett. Skenbenet? Kan det heta så?

Bloggar ska ju vara självutlämnande och nu häver jag ut mig i min dumhet så det bara tjongar om det...
Fan... Jag var väl sjuk den dagen i skolan och biologiläraren var en tönt.
Nåja, jag blev iaf tvungen att gå fem minuter. Det gjorde helt enkelt för ont för att fortsätta. Grejen var att jag var tvungen att ta mig hem lite fort för att hämta sonen på fritids.

Jag provade att småspringa lite och det funkade som tur var.
Jag sprang lugnt och metodisk och efter ett tag så var de värsta uppförsbackarna över och nu började det luta lätt neråt.
Mot slutet kändes det bra och det blev trots allt en ok tid med tanke på de ap-dryga backarna.


Nu ska jag ha en dejt med miss Voltaren!


Namn: Från jobbet
Distans: 13,52 km
Tid: 01:23:16
Snitt: 6:10 min/km
Snittpuls: 168
Maxpuls: 180
Skor: Asics GT-2120

Inga kommentarer: