söndag 27 april 2008

36 km

I morse blev det en frukost bestående av två mackor, ett glas citronvatten och ett glas Youghurt. Sedan igår kväll har jag smuttat på 7,5 dl energidryck (samma som används på maran)
Nu är klockan nio och tanken är att jag vid tio-tiden ska börja med maten.
Idag blir det pasta av något slag; har nog en påse Tortellini nånstans....
Klockan 11 ska jag vara på Haglöfsbutiken i Avesta och handla en pytteliten ryggsäck som funkar att springa med.
Tanken är att jag ska ha en liten smidig ryggsäck så jag kan få med mig telefon och annan nödvändig utrustning såsom plåster, frukt och annat.
Klockan 12 bör jag vara hemma för att börja packa.
Klockan 13 ska jag börja värma upp ordentligt för att sedan ge mig av till Gunnar och den hägrande bastun!
36 km asfalt och nästan bara enslig skog på sidorna. Rundans höjdpunkt kommer att bli efter 20 km då jag kommer till Ängelsberg.
Den pitoreska byn avverkas på ca två minuter. Sedan följer asfalt och skog i ca en mil innan jag kommer ut på stora vägen. Den behöver jag bara följa ca fyra km innan jag är framme.
Faan det är långt.... Men klarar jag detta utan att dö så ska jag nog klara maran också.

Detta är nog en vansinnig runda men den är oerhört viktig för mig då jag hela tiden varit tveksam till om jag klarar en så lång sträcka som maran faktiskt är.
Eftersom just denna runda är ganska tråkig så inbillar jag mig att det är bra även för psyket att ha gjort en sådan runda...

2 kommentarer:

Masse sa...

Det är klart som f*n att du klarar det... En baggis...

Anonym sa...

Hur gick det? :)