torsdag 1 maj 2008

32 km

Nu har jag vilat upp mig ordentligt efter långrundan i söndags.
Redan efter två km var jag tvungen att stanna pga av smärta i vaderna.
Stretchade några minuter och så vår jag på väg igen.
Många långa backar var det, både upp och ner.
På grund av den rent ut sagt, skitdåliga öppningen, så tog jag det lugnt och ville absolut inte riskera att bli stående i Ängelsberg nånstans. Mot slutet var jag noga med att gå i de värsta backarna.
Detta var en mentalt påfrestande runda, och det är nog bra för huvudet.
Hur som helst så tog jag mitt förnuft till fånga och stannade vid macken i Virsbo, redan efter 32 km. De sista kilometrarna bestod av landsväg med vajerräcke och det rekomenderas ICKE att springa på sådana vägar.
Ska bli kul att testa en tvåmilare snart. Tror inte det borde vara några som helst problem.

Namn: 32 km Virsbo
Distans: 31,75 km
Tid: 03:20:00
Snitt: 6:18 min/km
Snittpuls: 151
Maxpuls: 170
Skor:
Asics GT-2120

2 kommentarer:

Masse sa...

nu borde du inte ha ngra tvivel kvar om du klarar det eller inte...

MoorFlax sa...

Nä det kändes bra, och med tanke på de myckna backarna så tror jag att maran kommer gå som en dans!
Tack!