lördag 24 maj 2008

veckan som gått

Veckan efter Göteborgsvarvet har varit lite strulig.
Det började ju med att jag åkte till Borås och hämtade hojen.
Tanken var att komma ut på en liten nätt runda på tisdagen.
Hmm.... tisdagen var ju den dagen jag skulle lämna bilen till meken i Kungsör.
Sonen var väl inte alltför glad åt att sitta i bilen flera timmar i onödan så att säga, men eftersom det faktiskt är lite viktigt att ha en fungerande bil så fick det bli så iaf.
Jag hade ju lite dåligt samvete för detta så onsdagen ägnades åt att spela fotboll, jaga mördarsniglar och titta på tv med honom.
torsdagen försvann på något konstigt vis, jag vet inte hur. Efter att ha hämta sonen på fritids åkte vi in till Avesta och handlade hjälmen på bilden. Fick den till ett kanonpris! Efter denna utflykt svullade vi en pizza på Galna tuppen här i Norberg. Efter en sån omgång orkar man ju inte springa såklart! Klippte gräset i en timme iaf.
Igår fredag tog jag en tidig lunch, åkte hem och hämtade hojen, åkte till Avesta och tog en bit mat. Sedan tillbaka för att fortsätta jobba på Spännarhyttan.
När jag sedan skulle hämta sonen på fritids så var han inte där!!!
- Nä, han har väl gått hem? fick jag till svar.
Innan jag gick bärsärk bland fritidsfröknarna så ringde jag runt till hans kompisar och fick naturligtvis napp.
Det visade sig vara ett missförstånd från min sida. (som vanligt)
Eftermiddagen ägnades åt att handla det sedvanliga kilot med godis innan vi åkte hem och
När jag kände efter (och jag kände verkligen efter!)så ville jag hellre spela fotboll med sonen och meka lite med hojen. Fixade den krånglande tutan och gick sedan in, satte mig i soffan och kom sedan inte upp nåt mer den kvällen.
Just ja! En gammal kompis ringde från Kungsör. Men det var vi i ett annat inlägg.

I morse vaknade jag tidigt som vanligt, är det ett ålderstecken att man vaknar kl. 06 varje morgon?
Jag bestämde mig iaf för att jag helt enkelt var tvungen att ta en löptur, och det skulle ske på morgonen innan jag hunnit komma på några fler bortförklaringar!
Sagt och gjort, jag väckte sonen lite försiktigt och meddelade mina förekomster varpå jag snörade på mig skorna och stack ut.

Jag bestämde mig för rundan på 7,21 km och jag bestämde mig även för att kämpa lite såhär en vecka innan maran. Det gick faktiskt ganska bra!

Namn: Rönningstorps - Linné - Hda
Distans: 7,21 km
Tid: 00:37:48
Snitt: 5:15 min/km
Snittpuls: 176
Maxpuls: 184
Skor: Asics GT-2120


Hittills i år har jag sprungit 40 mil. Exakt lika mycket som under hela 2007

Inga kommentarer: