söndag 18 maj 2008

Göteborgsvarvet plats 16568

Sådärja, nu är det gjort!
Det blev väl kanske inte riktigt den dominansen jag nämnde i förra inlägget, men det var det väl ingen som trodde heller? ;-)

Jag är helnöjd med tävlingen, jag höll mig under två timmar och allt kändes faktiskt väldigt bra!
En finess var att man kunde få mellantiderna skickade via sms och dessa såg ut såhär:
0,5 KM - 27,15 5,27/ KM
10, KM - 55,41 5,34/ KM
15, KM - 1,23,45 5,35/ KM
MÅLGÅNG: 1,59,09 5,40/ KM

Placering: 16568

Jag blev varnad för den där bron som skulle vara så väldigt jobbig.
Jag tyckte faktiskt inte den var så hemsk. Kanske är det alla dryga backar häromkring som gjort att jag flyttat fram referenserna lite?

Hur som helst: Jag är helnöjd och det var en jätterolig tävling trots allt knuffande och skuffande.
Det är en otrolig känsla att springa när man har folk på båda sidor om vägen som hejar och tjoar. En extra krydda var ju alla de band som spelade efter vägen.
Nästa år borde jag komma upp lite i listorna så jag slipper starta i sista startledet.
Ett litet smolk i bägararen var att just dessa tog slut när vi kom fram till vätskekontrollerna.
Annars var allt perfekt!
p.s. Glömde pulsbandet, men det kanske var lika bra så man inte stirrade på den där klockan hela tiden.

Namn: Göteborgsvarvet
Distans: 21,0975 km
Tid: 01:59:08
Snitt: 5:39 min/km
Snittpuls:
Maxpuls:
Skor: Asics GT-2120