söndag 1 juni 2008

Maran 40 meter längre!


Det har kommit till min kännedom att man egentligen springer 40 meter längre än de 42195 meter som är angivet!

Tittade på tv4:s sändning ikväll och där står karl´n som kontrollmätt banan.
Till råga på allt så heter han Micke Hill. Bara en sån sak gör mig förbannad!
Hur kan man be någon med det namnet att göra en kontroll. Det hörs ju på namnet att han är sadistiskt lagd.(Hill=backe, jobbigt, tungt osv...)
Nåja...
För det första så genar han på många ställen och för det andra så lägger han på en promille för eventuella fel som kan uppstå.
Detta är vad han själv sa i intervjun och inget som jag hittat på.
Om man räknar med alla alla ställen som jag skulle kunnat gena och sedan lägger på 40 meter så har jag säkert sprungit 43 kilometer!!
Man kanske skulle slå sig på Ultramarathon?

Inga kommentarer: