söndag 8 juni 2008

Skitrunda men ändå inte...

Efter att Jonna deklarerat att hon skulle springa kl fem på morgonen innan hon skulle åka iväg och fiska, så ville inte jag vara sämre.
Det blev på tok för sent igår kväll för att gå upp så tidigt som kl fem, men om jag går ut direkt när jag vaknar så borde väl det med funka?
Jag vaknade halv nio, gick upp, drack ett glas vatten, snörade på skorna och begav mig ut.
En rask promenad till den tänkta starten fick bli uppvärmningen.
Det började ganska bra och jag var hyfsat fräsch i de långa uppförsbackarna som är i början på rundan.
När backarna var slut och det började plana ut så tog jag dock helt slut!
Jag funderade på att stanna men tänkte att jag skulle vara envis.
Dum som jag var så drog jag inte ner på tempot...
Hade jag gjort det så hade jag kanske kunnat pina mig igenom de 7,21 kilometrarna.
Nu slutade jag springa och började gå istället.
Jag gick i över fem minuter.
I höjd med Kärrgruveparken började jag köra lite intervaller mellan lyktstolparna.
Jag sprang snabbt mellan två stolpar och gick två.
Sprang två, gick två, sprang två, gick två.
Sprang fyra, gick två, sprnag fyra, gick två.
De sista två kilommetrarna sprnag jag dock normalt.
Tiden blev ju faktiskt helt ok med tanke på att jag gick så pass långt.
På tisdag ska jag göra ett nytt försök, och på torsdag är det Blodomloppet i Borlänge som jag har för avsikt att springa.

Namn: Rönningstorps - Linné - Hda
Distans: 7,21 km
Tid: 00:44:44
Snitt: 6:12 min/km
Snittpuls: 159
Maxpuls: 178
Skor: Asics GT-2120

Inga kommentarer: