måndag 14 januari 2008

2 x fem km

Var lite tveksam till om jag skulle orka en mil idag, så jag delade upp den på två.
Uppvärmningen var lite för dålig med bara en kilometers lugn löpning.
Lite stel, stum och ont här och där, men tiderna blev rätt ok ändå.

Namn: Löpband
Distans: 5 km
Tid: 00:28:18
Snitt: 5,40 min/km
Snittpuls: 175
Maxpuls: 190


Efter styrketräning och en hel massa stretch gav jag mig på de resterande fem km och den tiden blev ju lite bättre.

Namn: Löpband
Distans: 5 km
Tid: 00:26:52
Snitt: 5,22 min/km
Snittpuls: 175
Maxpuls: 210

3 kommentarer:

Motionären sa...

Verkar som du kommit igång på allvar igen, härligt att se men jag är fortfarande lite skeptisk till maxpuls på 210. Vad ger din pulsklocka för vilopuls när den ger så höga värden under passet?

Anonym sa...

Härligt att du är igång igen, själv har min träning också varit sönderhackad av olika anledningar, den senaste i raden är en irriterande förkyllning som huindrade mig från två pass i helgen men nu verkar den ha gett med sig så idag bär det av till löparspåret igen.

MoorFlax sa...

Motionären - Egentligen så hade jag en puls på 230 enligt klockan, men jag drog av lite där :-)
Vilopulsen är på 68 men det måste ju ändå vara nåt knas med klockan.
Min maxpuls ska ju vara ca 180.

Jonas - Jo det blir lätt lite sönderhackat med förkylningar och annat. Eftersom jag har min son på halvtid så är det väldigt svårt att få tiden att räcka till tyvärr.