lördag 19 januari 2008

Stresslöpning


Idag fick det bli en stresslöpning.

Jag har ju min son på halvtid och de dagar han är hos mig så blir löpningen lite lidande.

Igår meddelade han att han ville åka med sin kompis hem efter skolan.

Eftersom jag lovade att hämta honom kl .17 så fick jag tumma lite på arbetstiden och skippa handlandet av helgmat.

Väl upp på gymmet så ser jag till min förvåning att det är så gott som fullt!

Någonting har hänt, och jag misstänker att det är nyårslöften som sitter i lite längre än vanligt i år.

Som tur är så försvann primadonnan från löpbandet så fort jag dök upp.

Tanken var att springa milen idag, men just som jag stiger upp på löpbandet så kommer Göteborgsvarvs-Stefan in och då kände jag mig lite taskig om han ska behöva vänta så länge.

Det fick bli 5 km och idag kändes det rätt bra!

Några minuter i bastun efteråt gjorde susen för både kroppen och humöret.

Undrar om bastubad är välgörande för slitna leder?

Jag hoppas jag kan lura åt mig lite tid i helgen så att jag kan göra den där tvåtimmarslöpningen jag tänkt på så länge.


Namn: Löpband
Distans: 5 km
Tid: 00:26:44
Snitt: 5,21 min/km
Snittpuls: 171
Maxpuls: 189

Inga kommentarer: