söndag 13 januari 2008

charlotte Kalla

En lite sen reflektion över det senaste svenska skidundret.


Min son och jag har aldrigt varit några sportfanatiker.
Men när jag råkade slå på tv:n precis när Kalla for uppför den där backen, så blev både Elias och jag skidfantaster!
Vi vrålade och skrek och klappade händerna och betedde oss som medelålders huliganer med för mycker sockerdricka innanför västen.
Nu har media bestämt att hon ska vinna bragdguld, OS-guld, ett gäng VM osv, osv....
Det kommer hon säker oxå att göra.
Så varför får jag såna där tråkiga Mühlegg-vibbar??
Jaja, det där är ju som att svära i kyrkan, men om förhållandet varit det motsatta? Hur hade vi, det svenska odopade folket, sett på det då?
Om Kalla varit den som lett den största delen av loppet och Virpi Kuitunen varit den som gått om med sådan lätthet?
Nej nej.... Det finns inga dopade svenskar, det vet ju alla.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja fy jag slog också på tv:n när de befann sig i backen och jäklar vad jag blev imponerad av denna tjejen, jag visste att hon var bra men inte såhär, jag fick ärligt talat rysningar när hon växlade tempo och drog om finländskan, en bild jag kommer glömma sent. Har sett hela lopept i repris två gånger på svt.se redan =)