måndag 21 januari 2008

Milen...

Igår kväll kände jag av benen nå så fruktansvärt!
Men efter en god natts sömn kände jag faktiskt ganska fräsch.
Jag bestämde mig för att ta en lugn och stilla löptur även idag, för att om möjligt, mjuka upp kroppen lite.
Väl där så värmde jag upp i tio minuter för att sedan stretcha ganska länge.
Jag ställde in löpbandet på 10km/h och startade...
Efter ca två kilometer ställde jag upp den till 10,2 och vid sju kilometer ökade jag ytterligare 2km/h
Sista kilometern sprang jag på rätt bra och jag stannade på 58:30 vilket jag faktiskt är ganska nöjd med.
Stretchade naturligtvis ordentligt efteråt.
Tiden är inte märkvärdig på något vis men benen kändes rätt ok, och det är det absolut viktigaste just nu.
Till helgen är det tänkt att jag ska ut i friska luften och springa.
Kommer kännas konstigt...

Namn: Löpband
Distans: 10 km
Tid: 00:58:30
Snitt: 5,51 min/km
Snittpuls: 172
Maxpuls: 190
Skor: Asics GT-2120

Inga kommentarer: