söndag 2 december 2007

8 km på 42-46 minuter

8 kilometer på 42 till 46 minuter

Det är Anders Szalkai´s tips om man ska klara maran på 3,5 timmar.

Denne Anders har varje år träningstips på http://www.marathon.se/, och dessa tips är det många som följer och rättar sig efter. Denna 26-veckorsträning börjar på måndag med en vilodag. På tisdag är det tänkt att man ska springa sträckan ovan. Det är ju inte fel att ligga lite före så jag kör igång idag.

Så jag ska göra mitt bästa för att fixa detta.

För att klara 8 km på ca 44 min måste jag hålla en minuttid på ca 5:30
För att klara det på 46 min ska jag hålla en minuttid på 5:45
På 42 minuter blir det 5:15 men det är inte möjligt just nu.
Det är inte omöjligt och jag ska iaf göra ett ärligt försök.

Återkommer om ett par timmar....

Inga kommentarer: