lördag 8 december 2007

En liten kvällsrunda

Idag var tanken att man skulle springa en lite tuffare runda på 8km.
Jag gjorde precis tvärtom!
Efter att ha kommit hem från sonens innebandy, snörade jag på mig skorna nästan direkt och begav mig ut.
Eftersom det redan var kolmörkt ute så hade jag egentligen ingen aning om hur jag skulle springa för att hålla mig i gatlyktornas sken.
Ambitionen var att springa runt sjön, men det gick inte alls. Kolmörkt är bara förnamnet!
Jag vände och sprang lite hit och dit på byn.
När jag kommer tillbaka och knappar in min rutt på jogg.se så visar det sig att jag sprungit 7,82km. Rätt nära 8 km ;-)
Tiden blev kass, men jag gjorde ändå klokt i att lyda de råd jag fått om att inte köra slut på mig och eftersom det var minusgrader så kände jag inte att jag vill chansa och tokspringa.

Distans: 7,82 km
Tid: 00:48:01
Snitt: 6,08 min/km
Snittpuls: 171
Maxpuls: 179

Inga kommentarer: