söndag 9 december 2007

Grattis mamma på födelsedagen!

Min mamma är lite speciell.
Hon tror att jag fortfarande är 13 år och inte kan eller begriper någonting.
Detta kan i vissa fall stämma väldigt bra.
Jag är väl medveten om att hon inte menar något illa.
Sedan jag köpte huset förra året så har hon hjälpt mig ofantligt mycket med renoveringen.
Man kanske kan tro att en mamma som närmar sig de 70 inte har så mycket att tillföra ett sådant företag. Så är ICKE fallet med min mamma. Jag får kämpa på rätt bra för att hålla jämna steg.
Ofta när vi tapetserar, bygger kök eller flyttar på envisa, snortunga slipers i trädgården så gör vi det under ett visst gnabbande och gnällande.
Utomstående som tillfälligt är på besök tror oftast att vi hatar varann över allt annat när de hör oss. Givetvis är det inte så, jag är otroligt tacksam för all hjälp och jag skulle inte fixat detta utan hennes hjälp.
Så, tack mamma för all hjälp och ha en riktigt bra födelsedag!

Inga kommentarer: