torsdag 13 december 2007

En liten variant av intervall?

Idag var ju tanken att jag skulle springa 10 km.
Fick bli i en lång lunch igen så jag skulle hinna upp till gymmet och löpbandet.
Väl där så värmer jag upp med en lätt promenad följt av en jogg.
Men jag var nog lite snål med uppvärmininngen för jag kände nästan direkt att det var jobbigt och tungt. Om det är pga av jag hade lite brådis tillbaka till jobbet eller om jag bara var dum, det låter jag vara osagt.
Jag sprang iaf 3 km på 16:57
Efter denna tunga löpning så bestämde jag mig för att testa maskinerna lite grann. Jag pressade, lyfte, tryckte och en massa andra saker som jag inte kan sätta ord på.
Nu var jag riktigt trött!
Men envis som man är tänkte jag att jag skulle pressa mig i 3 km till på bandet.
Döm om min förvåning när jag inte hade ont någonstans och allt gick lekande lätt!
Jag sprang denna gång på 16 blank.
Men nästa gång ska jag värma upp lite mer noggrant.

Distans: 3 km
Tid: 00:16:51
Snitt: 5,37 min/km
Snittpuls: 167
Maxpuls: 198
Skor:
Asics GT-2120

Styrketräning ca 15 min

Distans: 3 km
Tid: 00:16:00
Snitt: 5,20 min/km
Snittpuls: 189
Maxpuls: 175
Skor:
Asics GT-2120

Tiderna var ju ok men tanken var ju att jag skulle springa 4 km längre...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är helt shockad att du tog dig iväg till ett gym för att springa!? Om du sprungit utomhus hade du ju vunnit hur mycket tid som helst.

MoorFlax sa...

Nja.... gymmet är nästan vägg i vägg med jobbet så det är nästan lättare att gå dit än att springa ute!