tisdag 4 december 2007

Första träningsdagen!

Första dagen på Anders Szalkai´s träningsschema på www.marathon.se
Jag trodde nog inte riktigt att jag skulle greja 8 km på under 46 minuter.
Men det gjorde jag!
Frågan är om jag får betala för detta i form av chickenlegs imorrn bitti?
En maxpuls på 227 låter helt osannolikt och alldeles för konstigt för att stämma med verkligheten.

Distans: 8 km
Tid: 00:44:40
Snitt: 5,35 min/km
Snittpuls: 180
Maxpuls: 227


Imorrn får jag vila från detta och det ska jag sannerligen göra!

7 kommentarer:

Nix sa...

Oj, aj, oj.
Jag VET att du inte kommer att lyssna.
Men: jag var PRECIS där du var för ett år sedan. Och GÖR inte så emot dig...
Respektera ordet lugn i lugn distans - det finns ingen anledning att stirra sig blind på tiderna i programmet.
Du grejar 3:30 ändå ,eller till och med: du grejar INTE 3:30 om du kör lättdistanserna så hårt - för då går du sönder! Tro mig - jag provade...

Formen kommer - det är låååångt kvar.

MoorFlax sa...

Jo det är kloka ord naturligtvis och jag vore dum om jag mosade på i detta tempo i 26 veckor. På torsdag ska jag ta det lite lugnare, jag lovar!

Anonym sa...

En fråga om din puls. Vad har du för Pulsklocka? Jag hade en billig klocka som jag fick vid prenumerationen av Runners World och den var väldigt känslig för högspänningsledningar och pendeltåg. Då fick jag hög puls...

MoorFlax sa...

Min pulsklocka är en normaldyr variant för ca 700:-
Den har aldrig betett sig på detta viset förut, men det måste ju ändå vara nåt knas.
Tillfälligt kanske?
Förhoppningsvis är den trasig så jag blir tvungen att köpa en Garmin Forerunner gps ;-)

Anonym sa...

Åh, det vore ju jättesynd! Jag rekommenderar verkligen en GF305. Sjukt kul pryl... Jag brukar säga att jag inte är slav under min löpning utan slav under min GF305.

Nix sa...

Jag tror att den är trasig ;)
Prova annars att banka jättehårt på den med en hammare i tjugo minuter.
Om den sedan inte funkar så är den helt säkert trasig ;)

MoorFlax sa...

Och då kan jag köpa en Garmin!