måndag 18 februari 2008

2 x 5 km

Idag hade jag bestämt mig för att springa en mil.
Jag fuskade ju lite i fredags med endast sju km.
Den rätta känslan infann sig dock inte och jag klev av efter 5 km.
Stretchade och styrketränade lite och hoppade på löpbandet eftere ca en halvtimme igen.

Vid andra vändan kände jag av knät ganska rejält.
Nu är det dags att få ordning på detta!
På väg ut från gymmet träffade jag Sh som är en riktigt duktig maratonlöpare.
Han frågar hur det har gått. jag säger so mdet är, att knät inte riktigt vill hänga med varpå han genast säger att min själ vill mer än min kropp!
Detta är ju så sant så sant, och jag fattade galoppen (För en gångs skull)
Han säger också att det inte är någon vits med passiv vila.
Cykla, simma och gör annat till knät är läkt.
Jag har bestämt mig för att lyda dessa kloka ord!
Imorgon, tisdag blir det en simtur och efter detta ett spinningpass.
Jag hatar verkligen att cykla men tillsammans med en massa andra kanske det blir lite roligare?

Namn: Löpband
Distans: 5 km
Tid: 00:27:28
Snitt: 5:30 min/km
Snittpuls: 172
Maxpuls: 180
Skor: Asics GT-2120



Namn: Löpband
Distans: 5 km
Tid: 00:26:37
Snitt: 5:19 min/km
Snittpuls: 170
Maxpuls: 190
Skor: Asics GT-2120


Sträcka i år: 165,6 km
Sträcka i januari: 81,1 km
Sträcka i februari: 84,5 km

Inga kommentarer: