tisdag 5 februari 2008

Bättre än förväntat!



Efter de 15,5 kilometrarna i lördags var jag förberedd på ett riktigt dyngpass idag.
Efter en väldigt försiktig uppjogg kändes det dock bättre än förväntat och jag ställde in bandet på 16 km. Detta visade sig vara max vad bandet klarade av. Dåligt tycker jag.
Efter ca 3 km ser jag att farbror Jugoslav i ögonvrån.
Han står och tittar ett tag innan han repar mod och frågar:

- Ha´ru långt kvar?

- En mil! skriker jag och farbror Jugoslav lommar iväg...

Ganska värdelöst att det bara finns ett löpband, men mitt gym är väldigt litet och de är hårt hållna ekonomiskt.
Jag bestämde mig dock för att "bara" springa en mil.
Det flöt på bra tycker jag. Hade dock lite känning i vänster knä direkt efter passet.
Stretchade duktigt och just nu känner jag ingenting.

Namn: Löpband
Distans: 10 km
Tid: 00:55:25
Snitt: 5:32 min/km
Snittpuls: 172
Maxpuls: 190
Skor:
Asics GT-2120

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ut att gå framåt för dig. Kör du endast löpband nu under vinterhalvåret eller varierar du?

Hehe på gymmet där jag bor finns också endast ett löpband och det är dessutom riktigt rangligt och har säkert ett 10-tal år på nacken.

MoorFlax sa...

Ja jag kör nästan bara på löpband. Har bara sprungit ute någon enstaka gång under vintern. Jag har ju blivit så mentalt skadad så jag tycker nästan det är skönt att springa på bandet.