fredag 22 februari 2008

Jonnas runda

Idag blev det en hyfsat bra dag.
En lyxlunch med studenter som ska läsa till polis på distans.
Fasen, om jag vore mer tränad och kanske tio år yngre...

Efter denna lunch blev det i stort sett bara skitprat på jobbet och vi avslutade veckan vid 14.30.
På gymmet började jag med att cykla i tio minuter för att sedan ge mig på maskinerna.
Allt kändes bra och jag bestämde mig för att ta en halvmil på bandet.
Det kändes väl sådär, om jag ska vara ärlig. Känningar i knät efteråt är inte så kul.
Eftersom tanken var att Jonna och jag skulle springa ute idag så stretchade jag lite mer än vanligt och det onda gick över rätt fort.
När vi väl kom ut så tog vi det väldigt lugnt. Men det var precis det som behövdes!
Vi hade en km-tid på nästan 6 minuter, men det var grymt skönt att springa ute!
Och eftersom vi tog det så pass lugnt så hade jag en snittpuls på endast 164.
Jag skulle nog kunna springa på en km-tid på 5.30 och det skulle fortfarande kännas riktigt bra, tror jag! Ska testa det efter jobbet nån gång.


Namn: Löpband
Distans: 5 km
Tid: 00:27:01
Snitt: 5:24 min/km
Snittpuls: 171
Maxpuls: 190
Skor: Asics GT-2120



Namn: Jonnas runda
Distans: 4,5 km
Tid: 00:26:56
Snitt: 5:59 min/km
Snittpuls: 164
Maxpuls: 174
Skor: Asics GT-2120

Inga kommentarer: