tisdag 26 februari 2008

Otroligt vacker runda!



Nu har jag sprungit den vackraste runda som jag antagligen någonsin kommer att springa!

När jag vaknade i morse var det 15 grader kallt ute och jag tänkte instinktivt att jag absolut inte skulle ge mig ut.
Men hur det än var så blev det den där rundan jag bestämde mig för igår, i alla fall.
Om jag bara tar det väldigt lugnt så ska det nog funka, tänkte jag.
De första två kilometrarna var lite jobbiga och det var riktigt kallt om händerna. Men när jag kom ut på Rättviksvägen kom solen fram och det blev genast mycket varmare och skönare.
Jag hade ganska ont i benhinnorna, men den vackra omgivningen gjorde att detta var av underordnad betydelse.
Tiden blev ju faktiskt ganska bra med tanke på omständigheterna!
Nu har jag sprungit över tio mil(105 km) i februari och totalt 186,1 km i år.

Namn: Rättviksvägen Arjeplog
Distans: 7 km
Tid: 00:40:35
Snitt: 5:48 min/km
Snittpuls: 164
Maxpuls: 192
Skor: Asics GT-2120

Inga kommentarer: