söndag 10 februari 2008

Stackars Jonna

Stackars Jonna som pajat knät :-(

Efter ännu en mil på bandet kommer Jonna fram och pratar.
Jag frågade hur det går med knät och när hon kan följa med ut och springa.
Hon får något sorgligt i blicken och visar sitt tejpade knä.
Jag lämnar tipset att vi ska amputera men det faller inte i på läppen.
Efter lite tjötande fram och åter så ställer hon frågan:
J - Du verkar ju vara i toppform, vad går du på/Vad knaprar du?
Jag - Eeh... Bananer

Nåja... en liten passus, men kan det vara så att jag numera är i bra form?
NÄR är man då i bra form?
  • Är det när man kan springa en mil utan att falla död ner?
  • Är det 5 km kanske?
  • 2 km?
  • Eller är man i bra form när man överhuvudtaget befinner sig på ett gym
  • Kan man sälla sig till skaran av de i bra form när man prenumerar på en löpartidning?

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkar nog vara när någon annan tycker att man är det, oavsett prestation och vad man själv känner.

Har själv lite bekymmer med att välja fram nästa pulsklocka. Jag fick lite mer att fundera över efter din fundering.

Rör mig tveksamt runt i de tre världarna Garmin, Suunto eller Polar.