tisdag 12 februari 2008

Vinrace!



Idag gjorde det ont.
Men det gick ändå bra och nu ska jag vila flera dagar.

Efter passet idag skulle vi ha lite fest på jobbet.
I huset bredvid oss på jobbet finns det en restaurangskola.
Den fick vi låna! Vi blev tilldelade olika moment och jag och C fick hand om desserten.
Förrätten bestod av löksoppa som var sagolikt god. Huvudrätten bestod av både kokt och stekt lax. Även dessa var goda. Till dessert hade vi citron- och limepaj, och den var helt sjukt god!

Just ja, vi hade ju lite vinprovning mellan varven också!
Efter denna suveränt goda måltid gick vi tillbaka till jobbet där vi drack kaffe och hade vinrace.
Vinracet tar fram det bästa ur människan, nämligen girigheten, som min kollega brukar säga.
Alla hade varsin vinflaska inslagen i tidningspapper med sig.
Dessa ställde vi på bordet och nu började tävlingen!
Tävlingen går ut på att man ska slå varsin gång med tärningen. När man får en sexa så får man ta en av flaskorna på bordet. När alla flaskorna är borta från bordet tror naturligtvis alla att tävlingen är slut. Men icke!
Nu började den verkligea tävlingen!
Vi skulle nu fortsätta slå med tärningen och när man fick en sexa fick man stjäla en flaska av sina medspelare. Detta brukar tydligen inte bli några lugna tillställningar, och så var inte fallet heller denna gång. det skrek och tjoades väldeliga!
Det slutade iaf med att jag gick på plus. Fick med mig två flaskor hem.
Riktigt kul spel som jag kan rekommendera!

Namn: Löpband
Distans: 10 km
Tid: 00:53:52
Snitt: 5:23 min/km
Snittpuls: 170
Maxpuls: 200
Skor: Asics GT-2120

Inga kommentarer: